''Μιλήστε και σώστε από το bullying''

To bullying (εκφοβισμός) είναι μία επιθετική συμπεριφορά που εκδηλώνεται σκόπιμα, απρόκλητα και επαναλαμβανόμενα, στο σχολείο, στο χώρο εργασίας αλλά και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Εννέα....
αθλητές μιλούν στο SDNA και περνούν το δικό τους μήνυμα: «Όλοι διαφορετικοί, όλοι ίσοι».

Κάποιοι έπεσαν θύμα bullying όταν ήταν στο σχολείο, κάποιοι στον χώρο εργασίας τους και κάποιοι άλλοι ήταν απλά μάρτυρες.

Ο Τζέιμς Γκιστ, ο Βαγγέλης Μόρας, ο Αλέξανδρος Κούρος, ο Πέτρος Μάνταλος, η Νίκι Έιβερι, ο Αλέξανδρος Τζιόλης, ο Νάνο Γκονζάλες, ο Νώντας Παπαντωνίου και η Κωνσταντίνα Πασσιά μιλούν για το πώς βλέπουν το bullying με τα δικά τους μάτια και εύχονται να βρεθεί τρόπος να εξαλείψουμε αυτό το φαινόμενο του οποίου τα κρούσματα αυξάνονται ραγδαία στη χώρα μας.


Τζέιμς Γκιστ:(μπασκετμπολίστας Παναθηναϊκού) "Είναι λάθος των γονιών"

''Το bullying είναι μια πραγματικά γ@@@@ κατάσταση. Αλλά δε φταίνε τα παιδιά. Είναι λάθος των γονιών. Οι γονείς πρέπει να συνετίζουν τα παιδιά που τους αρέσει να τραμπουκίζουν άλλους ανθρώπους. Είναι πράγματι λυπηρό το γεγονός πως πολλά παιδιά πέφτουν θύμα bullying. Μια φορά, ένας από τους καλύτερους παιδικούς μου φίλους δέχτηκε επίθεση, χωρίς κανέναν λόγο, μετά το σχολείο. Δεν είχε καταλάβει ότι θα του επιτεθεί κάποιος, κι έτσι άρχισα να φωνάζω το όνομά του μέχρι να γυρίσει. Όμως όταν γύρισε, ένα άλλο παιδί άρχισε να τον χτυπάει και του πέταξε την τσάντα πάνω από έναν φράχτη. Πήδηξα πάνω από τον φράχτη για να πάρω την τσάντα του, τον βοήθησα και μετά τον πήγα σπίτι του''.


Βαγγέλης Μόρας: (ποδοσφαιριστής Ελλάς Βερόνα) "Τα παιδιά-θύματα του bullying δεν πρέπει να ντρέπονται"


''Στην  δική μας εποχή υπήρχαν μεν πειράγματα αλλά τα αντιμετωπίζαμε τελείως διαφορετικά. Ήμασταν πιο δυνατοί γιατί μεγαλώσαμε στους δρόμους. Πλέον όλα έχουν αλλάξει. Εμείς ήμασταν μαθημένοι να τα ξεπερνάμε ενώ τώρα τα παιδιά είναι πιο ευαίσθητα και το καθένα αντιδράει διαφορετικά. Αυτό που έχω να τονίσω είναι πως αν κάποιο παιδί είναι θύμα bullying το καλύτερο που έχει να κάνει είναι να μιλήσει στους ανθρώπους που νιώθει πιο κοντά του για το βοηθήσουν. Δεν πρέπει να ντρέπεται για κάτι. Μιλάμε πλέον για έναν κόσμο όπου τα παιδιά σε ηλικία μεταξύ 16-20 έχουν ξεφύγει. Πρέπει να μιλούν όταν είναι θύματα σχολικού εκφοβισμού και όχι μόνο, και να μην κλείνονται στον εαυτό τους''.


Αλέξανδρος  Κούρος: (ποδοσφαιριστής Ατρόμητου) "Έχω πέσει θύμα bullying"


«Το δικό μου μήνυμα είναι πως πρέπει να κρίνουμε τους ανθρώπους από το χαρακτήρα  την προσωπικότητα και όχι από το χρώμα και την εθνικότητα. Τα παιδιά που βιώνουν το bullying θα πρέπει να μιλούν, να τολμάνε να αντιδράσουν και να μην κάθονται με σταυρωμένα χέρια. Κανείς δεν έχει το δικαίωμα να παίζει με την ψυχολογία σου. Εγώ προσωπικά έχω πέσει θύμα bullying αν μπορώ να το πω έτσι, κυρίως κοινωνικό εκφοβισμό όταν ήμουν στο σχολείο. Θυμάμαι χαρακτηριστικά να λένε κάποια παιδιά «κυνηγητό θα παίξουν μόνο όσοι είναι Έλληνες», με άφηναν εκτός των παιχνιδιών. Υπάρχει και κάποια άλλη φορά βέβαια εκτός του σχολείου που μου συνέβη κάτι και το θυμάμαι ακόμα.  Ήμασταν σε μια γειτονιά και καθόμασταν στην αυλή κάποιου σπιτιού και βγαίνει στο μπαλκόνι ο ιδιοκτήτης και λέει «όσοι δεν είναι Έλληνες να φύγουν». Έχω βιώσει το ρατσισμό αλλά όχι απ’ όλους».


Πέτρος Μάνταλος: (ποδοσφαιριστής ΑΕΚ) "Όλοι διαφορετικοί, όλοι ίσοι"


''Προσωπικά δεν έχω πέσει θύμα bullying, θυμάμαι όμως στο σχολείο μου υπήρχε ένα παιδάκι το οποίο ήταν με γυαλιά και με κάποια κιλά παραπάνω. Ήθελε να παίζει μπάλα αλλά τα σχόλια και τα πειράγματα των άλλων λόγω των κιλών του τον έκαναν να απομονωθεί. Καθημερινά υπάρχουν παιδιά που αντιμετωπίζουν λεκτικό εκφοβισμό με αποτέλεσμα τις περισσότερες φορές να υποστούν ψυχολογικές .. βλάβες. Είναι βαρύ φορτίο ένα μικρό παιδί να μεγαλώνει με επιθέσεις bullying και να αποκόβεται από τις κοινωνικές ομάδες εξαιτίας μιας ιδιαιτερότητας του. Το δικό μου μήνυμα είναι ''Όλοι διαφορετικοί, όλοι ίσοι''.


Nίκι Έιβερι: (μπασκετμπολίστρια Παναθηναϊκού) "Μου έλεγαν πως είμαι κοντή"


''Το bullying δεν αφήνει έναν άνθρωπο να μεγαλώσει όπως πρέπει και να είναι ο εαυτός του. Στο σχολείο δεν έπεσα θύμα bullying αλλά επειδή είμαι κοντή ως παίκτρια έχω αναγκαστεί να έρθω αντιμέτωπη στα παρκέ με ψηλότερες παίκτριες οι οποίες μου έλεγαν: «Είσαι μικροσκοπική, είσαι τόσο κοντή» και από αυτή την άποψη ένιωθα και εγώ σαν να είμαι θύμα bullying. Έχω δει να συμβαίνει και σε φίλους μου στο σχολείο και τα λόγια τα οποία τους έλεγαν ήταν τόσο… δυνατά που μπορούσαν να επηρεάσουν την ψυχολογία τους σε πολύ μεγάλο βαθμό, να μην έχουν ωραία άποψη για τη ζωή και να μην μεγαλώσουν σωστά.  Πιστεύω πως κάθε άνθρωπος είναι διαφορετικός και πρέπει να τον αγαπάμε και να τον σεβόμαστε γιατί το bullying επηρεάζει διαφορετικά κάθε προσωπικότητα''.


Aλέξανδρος Τζιόλης: (ποδοσφαιριστής ΠΑΟΚ) "Έπρεπε να χαθεί μία ψυχή για να καταλάβουμε τις επιπτώσεις"


''Το bullying είναι ένα επικίνδυνο κοινωνικό φαινόμενο, το οποίο στην Ελλάδα – όπως και τα περισσότερα θέματα – το αντιμετωπίζουμε επιδερμικά. Δυστυχώς χρειάστηκε να χαθεί μια ψυχή για να υπάρξει η απαραίτητη κοινωνική ευαισθητοποίηση και να συνειδητοποιήσει ο κόσμος τις επιπτώσεις που έχει ο σχολικός εκφοβισμός, η συστηματική άσκηση λεκτικής και σωματικής βίας. Ας ελπίσουμε πως μέσα από την οργανωμένη ενημέρωση και την σωστή διαπαιδαγώγηση της νέας γενιάς θα καταφέρουμε να το περιορίσουμε ή ιδανικά να το εξαλείψουμε''.


Νάνο Γκονζάλες: (ποδοσφαιριστής Παναθηναϊκού) "Η μεγαλύτερη ευθύνη ανήκει στον εκπαιδευτή και τους γονείς"


''Όσον αφορά το σχολικό εκφοβισμό, εγώ προσωπικά δεν είχα κάποιο πρόβλημα σε εκείνη την ηλικία, αλλά πολλές φορές είδα άλλα παιδιά να παρενοχλούνται και να εκφοβούνται από συνομήλικούς τους. Νομίζω πως όταν συμβαίνει κάτι τέτοιο, η μεγαλύτερη ευθύνη ανήκει στον εκπαιδευτή ή στους γονείς σε αυτή την περίπτωση. Ένα παιδί, αγόρι ή κορίτσι, σε αυτή τη νεαρή ηλικία δεν έχει συναίσθηση ότι μπορεί να κάνει κακό ή ότι μπορεί να δημιουργήσει τραύμα σε κάποιο άλλο άτομο με τις συνεχείς επιθέσεις. Είναι ένα πρόβλημα το οποίο, στις μέρες μας, εμφανίζεται όλο και πιο συχνά και θα πρέπει να βρεθεί ένας τρόπος για να εκλείψει''.


Νώντας Παπαντωνίου: (μπασκετμπολίστας ΑΕΚ) "Πρέπει να σεβόμαστε και να αποδεχόμαστε την διαφορετικότητα"


''Θα πρέπει να σεβόμαστε τη διαφορετικότητα του κάθε ανθρώπου ότι και αν είναι αυτό. Να τους αποδεχόμαστε και να τους κάνουμε να νοιώθουν όσο πιο άνετα γίνεται ώστε να μην ξανά δούμε παρόμοια περιστατικά με του φοιτητή στα Γιάννενα. Και θα πρέπει οι γονείς και οι δάσκαλοι στο σχολείο να δώσουν βαρύτητα στο πως συμπεριφέρονται τα παιδιά μεταξύ τους, να τους τονίζουν το λάθος γιατί παράδειγμα για τα παιδιά είναι οι γονείς''.


Κωνσταντίνα Πασσιά: (βολεϊμπολίστρια Πανναξιακού) "Μη δείξεις πως είσαι θύμα"


''Bullying, ένα φαινόμενο που βγήκε στο προσκήνιο ύστερα από επαναλαμβανόμενα κρούσματα με θύματα μικρής ηλικίας τις περισσότερες φορές. Η καλύτερη άμυνα είναι να μη δείχνεις πως είσαι θύμα. Έχω βρεθεί αρκετές φορές μπροστά σε τέτοιες συμπεριφορές με θύματα από το κοινωνικό περιβάλλον. Σε τέτοιες περιπτώσεις δεν στέκεσαι ουδέτερος, θα πρέπει να υποστηρίξεις το θύμα. Ίσως βρεθείς και εσύ κάποια στιγμή στη θέση του όπου θα χρειάζεσαι την στήριξη του αλλού, επομένως πρέπει να του δείξεις ότι δεν είναι μόνος του. Άτομα που ασκούν bullying στους γύρω είναι οι ίδιοι συναισθηματικά φορτισμένοι. Ας σταματήσει αυτό και ας είμαστε ο ένας κοντά στον άλλο, έτσι ώστε η κοινωνία μας να πάει μπροστά ξεκινώντας από την ένωση των ανθρώπων και σταματώντας κάθε εκφοβισμό δείχνοντας αγάπη, κατανόηση, δεκτικότητα, υπομονή και επιμονή με τους γύρω μας και προς αυτούς. Μιλήστε και θα σώσετε πολλές ζωές''.

πηγή

Σχόλια